فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

آیین بزرگداشت مقام عطار نیشابوری در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد | نکوداشت مقام عطارپژوه برجسته

  • کد خبر: ۲۲۲۲۴۹
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
آیین بزرگداشت مقام عطار نیشابوری در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد | نکوداشت مقام عطارپژوه برجسته
عطار کسی است که یک مکتب انسان‌سازی را برای جهان به ارمغان آورد، اکنون می‌خواهد با آثار متعددی که بر جای گذاشته است بگوید انسان تا چه میزان باید انسان باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ صبح امروز نکوداشت مقام عطار نیشابوری و عطارپژوه بزرگ خراسان رضوی، دکتر رضا اشرف‌زاده، با حضور اساتید و پژوهشگران ادبیات استان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

در این برنامه ضمن گرامیداشت مقام شیخ فرید‌الدین عطار نیشابوری نکوداشت مقام دکتر رضا اشرف‌زاده، عطارپژوه شهیر خراسان رضوی، نیز برگزار شد.

استاد رضا اشرف‌زاده دارای مدرک دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه فردوسی مشهد است و همچنین محقق نمونه‌ی این دانشگاه نیز محسوب می‌شود و سال‌هاست که در دانشگاه آزاد مشغول تدریس بوده است.

وی شاگردان زیادی را تربیت کرده است که در حال حاضر هرکدام از آنها از اساتید ادبیات فارسی در دانشگا‌ه‌های مختلف کشور هستند.

عشق درون مایه تمامی آثار عطار است

استاد ادبیات فارسی و عطارپژوه برجسته کشور در این مراسم با خواندن ابیاتی از مثنوی عطار گفت: عشق درون مایه تمامی آثار عطار است، اکنون عشق عاشقان از زبان و دلشان فراتر نمی‌رود، بنا به فرمایش عطار، عشق باید درد و شوق داشته باشد، افراد کمی هستند که عشق را با درد و شوق حس می‌کنند.

رضا اشرف‌زاده افزود: عطار می‌گوید «انسان سایه خداست». مقام انسان در آثار عطار برجسته‌ترین مقام است. چهار مثنوی عطار، یک حرف دارد؛ او می‌گوید «انسان اگر می‌خواهی حقیقت خود را بدانی، وجود تو آیینه‌ای است که می‌تواند جلوه جمال الهی را نشان دهد و جلوه الهی را در دل خود ببیند»، امیدوارم هر که هستید، عاشق باشید که دل پاک شما جلوه گاه حضرت حق است.

این استاد ادبیات در ادامه تاکید کرد: برنامه امروز بهترین نکوداشت‌ها برای عطار بود، او کسی است که یک مکتب انسان‌سازی را برای جهان به ارمغان آورد، اکنون می‌خواهد با آثار متعددی که بر جای گذاشته است بگوید انسان تا چه میزان باید انسان باشد. ما باید از عطار بیاموزیم تا انسان باشیم و این چگونه آدم بودن را در مطالعه آثار و سخنانش دنبال کنیم.

«پیغام اهل راز»، «تجلی رمز و روایت در شعر عطّار نیشابوری»، «جلوه‌‏گری‌های سحرگاهی (شرح گزیده مخزن ‏الأسرار)»، «داستان‏‌های دیوانگان در آثار عطار»، «فرهنگ نوادر لغات و ترکیبات آثار عطّار نیشابوری» و... از جمله آثار دکتر رضا اشرف‌زاده هستند.

در ادامه این برنامه از تاسیس پایگاه عطارشناسی استان و برنامه‌های آن نیز رونمایی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->